mandag 22. juni 2020

AP7 Design - Påfuglstjerne

I periode 7 har vi jobbet med digitalt design av mønster. Jeg bestemte meg tidlig for å lage et design som inneholdt påfuglfjær. Jeg ønsket først å prøve å lage mønsteret med koding med bruk av Phyton, men dette viste seg å være utfordrende. Deretter forsøkte jeg ulike program på chromebook i samarbeid med IKT-konsulenten i kommunen. Dessverre er ikke alle apper til chromebook like godt utviklet og vi fant ikke et program som lot med tegne som jeg ønsket. Jeg valgte derfor å gå over til iPad. Her var det langt flere apper å velge mellom. Etter mye prøving og feiling oppdaget jeg Adobe Fresco. En kunne legge til et bilde i dokumentet man tegnet i og på den måten fant jeg de fargene jeg ønsket å bruke på fjærene mine. Jeg tegnet ulike fjær og overførte dem så til Pixlr Editor X. Her tegnet jeg rammene som skal ligge rundt fjærene. Jeg satte inn en fjær i hver del og satt det så sammen til en stjerne. Til slutt justerte jeg fjærene slik at de ikke tok borti "kantene" i stjerna for å få et renere uttrykk. 
Ferdig design

Design med signatur

Mønsterbord

Flatemønster

Flatemønster med små og store stjerner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar